Loading

Doç.Dr.

Aysun ÖZTUNA KAPLAN

Eğitim Fakültesi

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

İletişim

aoztuna@sakarya.edu.tr

(264) 295 69 28

1.1 B-SCI, SCI-E, SSCI VEYA AHCI KAPSAMINDAKİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ MAKALE (Q2 OLARAK TARANAN DERGİDE) :
1 Lacin-Simsek, C; Oztuna-Kaplan, A; Sever, T; - Educational Games in Science Center: Experiences of Pre-Service Science Teachers - SAGE OPEN - Vol.12 - ISSN : 2158-2440 - DOI : 10.1177/21582440221104779 - English - Article - 2022 - WOS:000813959500001
1.1 D-SCI, SCI-E, SSCI VEYA AHCI KAPSAMINDAKİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ MAKALE (Q4 OLARAK TARANAN DERGİDE) :
1 Öztuna Kaplan, A. - RESEARCH ON THE PSEUDO-SCIENTIFIC BELIEFS OF PRESERVICE SCIENCE TEACHERS: A SAMPLE FROM ASTRONOMY-ASTROLOGY - JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION - Vol.13 - pp.381 - ISSN : 1648-3898 - English - Article - 2014 - WOS:000341878500008
1.3-ÜAK VE SAKARYA ÜNİVERSİTESİ SENATOSU TARAFINDAN BELİRLENEN ULUSLARARASI ALAN ENDEKSLERİNDE TARANAN DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ VEYA ULAKBİM, TR-DİZİN TARAFINDAN TARANAN ULUSAL HAKEMLİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ MAKALE :
1 Hasan Esen Aysun Öztuna Kaplan - What remains in students from an etwinning project: The case of Şebit Project - Acta Didactica Napocensia - Vol.17 - pp.92 - DOI : 10.24193/adn.17.1.8 - 2024
2 Laçin-Şimşek, C., & Öztuna-Kaplan, A. - A study on improving the awareness of science teachers about out-of-school learning - Participatory Educational Research (PER) - Vol.9(4) - pp.250 - DOI : https://doi.org/10.17275/per.22.89.9.4 - 2022
3 Laçin-Şimşek, C., & Öztuna-Kaplan, A. - The effect of a project implemented in a science center on teachers’ self-efficacy beliefs in organizing trips to out-of-school environments - Science Insights Education Frontiers - Vol. 12(2) - pp.1701 - DOI : 10.15354/sief.22.or060 - 2022
4 Yağmur-Kolcu, E., & Öztuna-Kaplan, A. - Self-efficacy perceptions of the preschool teachers on the field of science and science education - African Educational Research Journal - Vol.8(2) - pp.306 - DOI : 10.30918/AERJ.8S2.20.060 - 2020
5 Laçin-Şimşek, C., & Öztuna-Kaplan, A. - Science teachers’ opinions about 5th grade students and their science teaching experiences after 4+4+4 system - International Journal of Psychology and Educational Studies - Vol.7(3) - pp.111 - DOI : https://doi.org/10.17220/ijpes.2020.03.011 - 2020
6 Laçin-Şimşek, C., Öztuna-Kaplan, A., Çorapçıgil, A., & Mısır, M.E. - Fen Bilgisi Öğretmenliği 3. Sınıf Öğrencilerinin Basınç-Kaynama Noktası İlişkisine Yönelik Düşünceleri: Bir TGA Uygulaması - Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi - Vol.26(5) - pp.1679 - DOI : https://doi.org/10.24106/kefdergi.2204 - 2018
7 Öztürk, A., & Öztuna-Kaplan, A. - 6. Sınıf öğrencilerinin çizimlerinde bitkilerin büyüme ve gelişmesine etki eden faktörler - Sakarya University Journal of Education (SUJE) - Vol.7(4) - pp.706 - DOI : https://doi.org/10.19126/suje.377542 - 2017
8 Öztuna-Kaplan, A., & Çavuş, R. - Perspectives of 8th Grade Students with Different Epistemological Beliefs on Genetic Themed Socio-scientific Issues. - International Online Journal of Educational Sciences - Vol.8(4) - pp.178 - DOI : https://iojes.net/?mod=makale_tr_ozet&makale_id=40803 - 2016
9 Köklükaya A. N., Öztuna-Kaplan, A., & Sevinç, V. - Determination of preservice science teacher’s self-efficacy perceptions and efficacy levels about the diagnostic branched tree technique - Journal of Turkish Science Education - Vol. 11(1) - pp.63 - 2014
10 Öztuna-Kaplan, A., Yılmazlar, M., & Çorapçıgil, A. - Fizik bölümü 4. Sınıf öğrencilerinin mekanik odaklı bilgi düzeyleri ve kavram yanılgılarının incelenmesi - Turkish Studies- International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic - Vol.9(5) - pp. 627 - DOI : DOI:http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.6802 - 2014
11 Çavuş, R., Öztuna-Kaplan, A., & Umdu-Topsakal Ü. - İnformal öğrenme ortamlarının çevre bilinci kazandırmasına ilişkin öğretmen görüşleri: Kocaeli Bilgievleri örneği. - Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi - Vol.3(1) - pp.15 - 2013
12 Coşkun-Keskin, S., Özcan, G., Umdu-Topsakal, Ü., & Öztuna-Kaplan, A. - Students’ Cognitive Awareness about the Reasons of Environmental Problems - World Applied Sciences Journal - Vol.283 - pp.378 - ISSN : 1818-4952 - DOI : 10.5829/idosi.wasj.2013.28.03.765 - 2013
13 Öztuna Kaplan A., & Boyacıoğlu N. - Çocuk Karikatürlerinde Maddenin Tanecikli Yapısı - Türk Fen Eğitimi Dergisi/Journal of Turkish Science Education - Vol.10(1) - pp.156 - 2013
14 Öztuna Kaplan, A., Diker Coşkun, Y. - Proje Tabanlı Öğretim Uygulamalarında Karşılaşılan Güçlükler ve Çözüm Önerilerine Yönelik Bir Eylem Araştırması - Mersin Eğitim Fakültesi Dergisi - Vol.81 - pp.137 - 2012
15 Önder, İ., Kaplan, A. Ö. & Beşoluk, Ş. - A sample science education activity in multicultural environment - US-China Education Review (ERIC) - Vol.8 (1) - pp.110 - ISSN : 1548-6613 - 2011
16 Saka, M.; Sürmeli, H.; & Öztuna, A. - Which attitudes preservice teachers' have towards environmental ethics - Procedia - Social and Behavioral Sciences - Vol.1 (1) - pp.2475-2479 - ISSN : 18770428 - DOI : 10.1016/j.sbspro.2009.01.437 - Article - 2009 - SCOPUS_ID:67649258570
17 Öztuna Kaplan, A., & M. Akgül, E. - Prospective Elemantary Science Teachers’ Epistemological Beliefs - Prospective Elemantary Science Teachers’ Epistemological Beliefs - Vol.1(1) - pp.2529 - DOI : https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2009.01.446 - 2009 - SAU
18 Gürdal A., Bakioğlu A., Öztuna A. - Fen Bilgisi Eğitimi Lisansüstü Tezlerinin İncelenmesi - Buca Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayı - Vol.17 - pp.53 - 2005 - SAU
19 Mertoğlu H., & Öztuna A. - Bireylerin Teknoloji Kullanımı Problem Çözme Yetenekleri ile İlgili midir? - TOJET (The Turkish Online Journal of Educational Technology) - Vol.3(1) - pp.83 - 2003 - SAU
1.4-DİĞER ULUSLARARASI HAKEMLİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ BİLİMSEL/SANATSAL MAKALE :
1 Öztuna Kaplan, A., & Aksu, N. - Yaşam becerilerinin fen bilimleri dersine entegrasyonu: İnsan ve çevre ilişkisi örneği - Journal of Sustainable Educational Studies (JSES) - Vol.Ö2 - pp.78 - 2023
2 Öztuna-Kaplan, A., & Yurt, E.M. - Görünür düşünme yaklaşımı ve fen öğretimine entegrasyonu. - Journal of Sustainable Educational Studies (JSES) - Vol.2(4) - pp.35 - 2021
3 Öztuna Kaplan, A., Ercan, S. - Yaratıcı Düşünme Tekniklerinden Sinektik Uygulamasına Örnek Bir Araştırma: Çocuğun Gözünde Yaratıcılık - Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi - Vol.8(2) - pp.766 - 2011 - SAU
1.5-DİĞER ULUSAL HAKEMLİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ BİLİMSEL/SANATSAL MAKALE :
1 Kıvılcım, H., Öztuna Kaplan A. - 5. Sınıf öğrencileriyle yüzme-batma üzerine bir tahmin-gözlem-açıklama çalışması - Anadolu Ögretmen Dergisi - Vol.3(1) - pp.1 - 2019
2 Öztuna Kaplan, A., Çavuş, R., Toraman, S., Yılmaz M.M. - Ortaokul öğrencilerinin bilimsel çıkarımda bulunma durumlarını tespite yönelik bir araştırma - Asya Öğretim Dergisi - Vol.2(2) - pp.1 - 2014
3 Öztuna Kaplan, A. - Fen okuryazarlığı ve ülkemizdeki durum - Yeni Türkiye - Vol.10(59) - pp.1272 - 2014
4 Diker Coşkun, Y., Öztuna Kaplan A. - Öğretmenlerin Problem Çözme Yeterlik Algıları ve Yeni Yaklaşımları Uygulamada Yaşadıkları Problemler - Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi - pp.59 - 2011 - SAU
5 Coşkun Keskin, S. & Öztuna Kaplan A. - İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin, Teknolojik Değişim Üzerine Eleştirel Düşünceleri: Disiplinlerarası Bir Yaklaşım , 2 (2). - Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi EDU 7 - Vol.2 - 2007
7.2-ULUSLARARASI KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE TAM METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 Burcu ŞIK, Aysun ÖZTUNA-KAPLAN, Sibel ÇEŞMECİ, Nilay KIYMACI, Antonietta CURSİO, Beytullah ÖNCE, Fenisia SEREMBE, Maria Teresa RUGNA, Marta MENGA, Mirela -Emılıa POP, Olgica BAJALDZİEVA, Ruhiyya JAMALADDİNOVA, Adele CARİERİ, Donica LİCİ, Valbona REÇİ, Aida PETROVSKA, Effi EFSTATHİOU, Grazia Lucia SİMONE, Sigita EMESONE, Uta STEİNEL-SCHRENK, Hristina TZORTZİ, Gordana GRGİĆ, Christian SCHMİEDER, Ana Rosa FLÓREZ GONZÁLEZ, Heiðar RÍKHARÐSSON - Fen bilimleri dersi bağlamında tasarlanan bir etwinning projesi örneği: Get Ready and Go Green - 2021
2 UMUTLU NURBANU, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN - Okullarda fen, mühendislik ve girişimcilik uygulamalarının işleyişine yönelik göstergeler: Öğrenci değerlendirmeleri - 2020
3 Kaplan, AO; Akgul, EM; Uzunboylu, H; Cavus, N; - Procedia Social and Behavioral Sciences - WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES - NEW TRENDS AND ISSUES IN EDUCATIONAL SCIENCES - pp.2529 - ISSN : 1877-0428 - DOI : 10.1016/j.sbspro.2009.01.446 - English - Proceedings Paper - 2009 - WOS:000275580400433
4 ÖNDER İSMAİL, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN, BEŞOLUK ŞENOL - An example science education activity in multicultural environment - 2009
5 ÇAVUŞ RAGIP, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN, UMDU TOPSAKAL ÜNSAL - Fen ve Teknoloji Dersinde Öğrencilerin Tutum ve Değer Geliştirmelerine Yönelik Bir Araştırma Bilim ile İlgili Meslek ve Hobilere Yönlendirme Örneği - 2009
6 ÖZTUNA KAPLAN AYSUN, GÜRDAL AYLA - Kavram Haritalarının Kullanımına Alternatif Bir Model Önerisi - 2004
7.3-ULUSLARARASI KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE ÖZET METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 SÜRMELİ HİKMET, AYDIN GANİME, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN, SAKA MELEN MEHPARE - Fen Bilgisi Öğretmen Adayları ile Müzelerde Fen Eğitimi: Müzelerde Bilimin Gücünü Keşfediyoruz - 2023
2 LAÇİN ŞİMŞEK CANAN, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN, ÇALIŞKAN DEDEOĞLU NURAY - S-T-E-M: STEM’in Anlaşılmasına Engel Bu Kodlama Olabilir mi? - 2023
3 AYDIN GANİME, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN, SÜRMELİ HİKMET, SAKA MELEN MEHPARE - Topraktan Sofraya STEAM - 2023
4 ÖZTUNA KAPLAN AYSUN, SÜRMELİ HİKMET, AYDIN GANİME, SAKA MELEN MEHPARE - Arkeoparkların Fen Eğitimi Açısından İncelenmesi: Ulusal ve Uluslararası Uygulama Örnekleri - 2023
5 ÇAVUŞ RAGIP, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN - Uygulamalı Bilim Etkinliklerinin Öğrencilerin STEM Tutumlarını, Mühendislik Algılarını ve Bilgi Düzeylerini Geliştirmedeki Yeri - 2022
6 YAVUZ TOPALOĞLU MELİKE, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN, LAÇİN ŞİMŞEK CANAN - Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Bilim Merkezinde Rehberli Gezi Deneyimleri, Aksaray, 7-10 Temmuz 2021. - 2021
7 ÇAVUŞ RAGIP, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN - FETEMM’e Dayalı Proje Ödevlerinin Öğrencilerin FETEMM’e Yönelik Tutumları ile Mesleklere İlgilerine Etkisi. - 2019
8 ÇAVUŞ RAGIP, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN, LAÇİN ŞİMŞEK CANAN - Ortaokul öğrencilerinin bilimsel alan gezilerine yönelik tutumları: Bilim merkezi gezisi örneği., Nevşehir, 1-3 Kasım 2019. - 2019
9 ÖZTUNA KAPLAN AYSUN, LAÇİN ŞİMŞEK CANAN, BALKAN KIYICI FATİME - Öğrencilikte yapılan gezilerle ilgili neler hatırlanıyor? - 2019
10 KIVILCIM HANDE, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN - 5. Sınıf Öğrencileriyle Yüzme-Batma Üzerine Bir TGA (Tahmin-Gözlem-Açıklama) Çalışması - 2018
11 ELMALI ŞULE, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN - Fen bilgisi öğretmen adaylarının canlı deneyleri ile ilgili etik algılarına yönelik fenomenolojik bir araştırma - 2017
12 LAÇİN ŞİMŞEK CANAN, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN - 4+4+4 Sisteminden Sonra 5. SınıfÖğrencilerinin Fen BilimleriDersindeki Durumları İle İlgiliÖğretmen Deneyimleri - 2017
13 ÖZTUNA KAPLAN AYSUN, LAÇİN ŞİMŞEK CANAN, MISIR MUHAMMET EMİN - Fen öğretiminde Kavram Yanılgılarının Giderilmesine Yönelik Bir Eylem Araştırması: Nerede Yanılmışım? - 2017
14 ÖZTUNA KAPLAN AYSUN, KEKLİK MUHAMMET EMİN - Fen Bilimleri Öğretim Programında Değerler - 2017
15 ÖZTÜRK ASLI, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN - 6. Sınıf Öğrencilerinin Çizimlerinde Bitkilerin Büyüme ve GelişmesineEtki Eden Faktörler - 2017
16 ÖZTUNA KAPLAN AYSUN - Ethical Discussions in Science Through Socio-scientific Issues - 2016
17 ÖZTUNA KAPLAN AYSUN, ÇAVUŞ RAGIP - Mothers Evaluate an Actiıvity Aimed At Endearing Science in The Out Of School Learning Environment Science With My Mother - 2016
18 ÖZTUNA KAPLAN AYSUN - An Explanatory Study of Pre service Science Teachers Knowledge Levels in Astronomy - 2015
19 ÇAVUŞ RAGIP, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN - Farklı Epistemolojik İnanışlara Sahip 8 Sınıf Öğrencilerinin Genetik Temalı Sosyo Bilimsel Konulara Bakış Açıları - 2014
20 ÇAVUŞ RAGIP, ÖNDER İSMAİL, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN - 8 Sınıf Öğrencilerinin Bilimin Doğası Algılarını Yordamada Fen Başarısı Fene Yönelik Tutum ve Motivasyonun Yeri - 2014
21 ÖZBEKLER MEHMET, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN - 2013 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Fen Teknoloji Toplum Çevre Bağlamında Analizi - 2014
22 ÇAVUŞ RAGIP, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN - Ortaokul 8 Sınıf Öğrencilerinin Epistemolojik inanışlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi - 2013
23 ÖZTUNA KAPLAN AYSUN, ÇAVUŞ RAGIP, TORAMAN SİNEM, YILMAZ MUHAMMET MUSTAFA - Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Çıkarımda Bulunma Becerileri - 2013
24 CENGİZ CANDAN, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN, YILMAZLAR MUSTAFA - Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Genel Fizik III Laboratuvari Dersinde Bilimsel Süreç Becerilerinden Temel Süreç Becerilerini Kullanma Düzeylerinin İncelenmesi - 2010
25 KÖKLÜKAYA AYŞE NESİBE,SEVİNÇ VAHDETTİN,ÖZTUNA KAPLAN AYSUN - Öğretmen Adaylarının Tanılayıcı Dallanmış Ağaç Tekniğine İlişkin Yeterlik Algıları ve Yeterlilik Düzeylerinin Belirlenmesi - 2010
26 COŞKUN KESKİN SEVGİ, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN, UMDU TOPSAKAL ÜNSAL - Çevre sorunları konusunda öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal farkındalıklarına yönelik niteliksel bir araştırma. , Edirne, Türkiye, 1-3 Ekim 2009. - 2009
27 AKGÜL ESRA, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN, GÜRDAL AYLA - Using Science Writing Heuristic to Examine Elemantary Students Scientific Thinking - 2004
28 ŞAHİN FATMA, MUĞALOĞLU EBRU ZEYNEP, GENÇ MURAT, GÜVEN İLKNUR, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN, ARI ERCAN - A Possible Solution for the Crowded Class Nightmare - 2004
7.4-ULUSLARARASI KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA POSTER OLARAK SUNULAN VE YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 TORAMAN SİNEM, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN, UMDU TOPSAKAL ÜNSAL, AKGÜL ESRA - Contributions of Action Research in 6th and 7th Grade Students Associations of STSE - 2014
7.6-ULUSAL KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE TAM METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 ATALAY AYLİN, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN - SCAMPER Tekniği ile 5. Sınıf Öğrencilerinin Ortaya Koyduğu Yaratıcı Fikirler: Işığın Yayılması - 2020
2 ESEN HASAN, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN - 5. Sınıf Fen Bilimleri Dersi İnsan ve Çevre İlişkisi Konusunun Öğretimine Yönelik Etkinlik Önerileri - 2016
3 GÜRDAL Ayla, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN, ÖNEN ÖZTÜRK FATMA - Oluşturmacı Yaklaşımda Kullanılan Yöntem Teknikler - 2011
4 Ramazan O., Öztuna, A., Dibek E. - Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı’nda Yapılan Yüksek Lisans Tezlerinin Yazım Formatı ve İçerik Açısından İncelenmesi - 2008
5 Öztuna A., Gürdal A. - Çocukların Yaratıcı Fikir Geliştirmelerinde Beyin Fırtınasının Etkisi - 2004
6 ŞAHİN FATMA, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN, SAĞLAMER BURCU - İlköğretim İkinci Kademe Fen Bilgisi Dersinde Sinir Hücresinin Model Yoluyla Öğretiminin Başarıya Etkisi - 2001
7.7-ULUSAL KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE ÖZET METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 YAĞMUR KOLCU EMEL, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN - Okul Öncesi Fen Eğitiminde Kullanılan Destekleyici Programlardan Örnekler - 2022
2 AKSU NESRİN, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN - Yaşam Becerileri ile Desteklenmiş Fen Bilimleri Dersi Plan Örneği: İnsan ve Çevre İlişkisi - 2022
3 SEVER TÜLİN, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN, LAÇİN ŞİMŞEK CANAN - Bilim Merkezinde Oyun Oynuyorum: Öğretmen Adaylarının Deneyimleri - 2020
4 ÇAVUŞ RAGIP, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN - Bilim fuarlarının öğrencilerin fen konularına yönelik ilgileri ile mühendis ve bilim insanı algılarını geliştirmedeki yeri - 2020
5 ÖZTUNA KAPLAN AYSUN, LAÇİN ŞİMŞEK CANAN - Kavram yanılgılarının giderilmesinde argümantasyon kullanımına yönelik bir eylem araştırması - 2018
6 LAÇİN ŞİMŞEK CANAN, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN, BALKAN KIYICI FATİME - Bilim merkezinde gerçekleştirilen tübitak 4005 projesinin okul dışı çevrelere eğitim amaçlı gezi düzenleyebilme öz-yeterlik inancına etkisi - 2018
7 YAĞMUR KOLCU EMEL, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN - Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Bilimleri Alanı ve Öğretimine İlişkin Özyeterlik Algıları - 2017
8 ÇAVUŞ RAGIP, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN - Öğrencilerin EBA'daki Fen Bilimleri Öğretim Materyallerine İlişkin Motivasyonlarının Belirlenmesi - 2017
9 RAGIP ÇAVUŞ, AYSUN ÖZTUNA KAPLAN - 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitaplarında Sosyo-Bilimsel Konulara Yer Verilme Durumu - 2014
10 AYSUN ÖZTUNA KAPLAN, TUFAN GENÇ - Altı Şapkalı Düşünme Tekniğine Örnek Bir Uygulama: Organ Bağışı - 2014
11 MUŞLU KAYGISIZ GÜLFEM, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN - Farklı Fakültelerden Üniversite Öğrencileri Gözünden Bilimin Doğasına Bakış ve Gelişimi Üzerine Bir Araştırma - 2014
12 ÇAVUŞ RAGIP, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN - Farklı Epistemolojik İnanışlara Sahip 8 Sınıf Öğrencilerinin Sosyo Bilimsel Konulara Bakış Açıları İnsan ve Çevre Etkileşimi Örneği - 2014
13 ÖZTUNA KAPLAN AYSUN, MUŞLU KAYGISIZ GÜLFEM - Fen Öğrenmede ve Öğretmede Bilimin Doğasını Anlamanın Önemi Üzerine Öğretmen Adaylarının Tartışmaları ve Etkinlik Önerileri - 2014
14 Toraman, S., Çavuş, R., Öztuna Kaplan, A. Umdu Topsakal, Ü. - Öğretmen Adaylarının Gözüyle Öğretmenlik ve Eğitim - 2013
15 Çavuşl, R., Öztuna Kaplan, A. - Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Ortaokul 5. Sınıf Bilim Uygulamaları Dersine Yönelik Görüşleri - 2013
16 Çavuş, R., Öztuna Kaplan, A., Umdu Topsakal Ü. - Fen ve Teknoloji Dersi Kitap Setlerinde Yer Alan Ölçme ve Değerlendirme Etkinliklerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi - 2013
17 Çavuş, R., Umdu Topsakal, Ü., Öztuna Kaplan, A. - İnformal Öğrenme Ortamlarının Çevre Okuryazarlığı Kazandırmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Kocaeli Bilgievleri Örneği - 12-14.09.2013 - 2013
18 ÇAVUŞ, R., KULAK, B., BERK, H., ÖZTUNA KAPLAN, A. - Fen ve Teknoloji Öğreitminde Oyun Etkinlikleri ve Günlük Hayattaki Oyunların Derse Uyarlanması - 2011
19 Çavuş, R., Öztuna Kaplan, A., Sünbül, F. Çetin, B. - Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının Öğrencilerin Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutumlarına ve Motivasyonlarına Etkisi Kocaeli Bilim ve Teknoloji Klubü Örneği - 2010
20 Akgün, Ö. E., Öztuna Kaplan, A., Köklükaya, A. N., Sözen, K. - E-Denney Föyünün ve Basılı Deney Föyünün Öğrencilerin Fen ve Teknoloji Laboratuvarı Dersine Yönelik Deney Başarısı, Tutum ve Başarı Beklentisi Üverindeki Etkisi - 2008
21 Cengiz C., Öztuna Kaplan, A. - Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Laboratuvarı Dersinde Deney Planlama Becerileri Üzerine Bir Araştırma - 2008
22 Gürdal A., Öztuna A., Dilek, C. - İlköğretim Fen ve Teknoloji Gösteri Deneyleri - 2006
23 Öztuna A., Muşlu, G. - Aktif Öğrenme Sürecinde Öğrenci Merkezli Değerlendirme:Rubric - 2005
24 Önen, F., Öztuna A. - Fen Bilgisi ve Matematik Öğretmenlerinin Öz Yeterlilik Duygusunun Belirlenmesi - 2005
25 Öztuna A. - Fen/Fizik Derslerinde Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları - 2005
26 Deveci A., Kütükçü Y., Öztuna A. - Eylemsizlik ve Sürtünme Kuvveti ile İlgili Kavram Yanılgıları ve Bu Yanılgıların Giderilmesine Yönelik Öneriler - 2005
27 Gürdal A., Öztuna A. - Fen Öğretiminde Metot ve Teknikler lköğretimde Fen/Fizik Eğitimi Sempozyumu ve İşlik Çalışması - 2002
28 GÜVEN İLKNUR, ÖZTUNA KAPLAN AYSUN, GÜRDAL AYLA - İlköğretim Bölümü Öğrencilerinin Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri - 2002
7.8-ULUSAL KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA POSTER OLARAK SUNULAN VE YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 Eroğlu, N., Öztuna Kaplan, A. - 6. Sınıf Maddenin Tanecikli Yapısı Ünitesindeki Kavramların Öğretiminde Öğrenci Ürünü Karikatürlerin Kullanımı - 2010
3.4-ULUSLARARASI YAYINEVLERİ TARAFINDAN YAYIMLANMIŞ ÖZGÜN KİTAPTA BÖLÜM YAZARLIĞI :
1 Öztuna Kaplan, A. - İlk ve Orta Öğretimde Değerler Eğitimi Uygulamaları içinde (Fen Bilimleri Dersi ve Değerler Eğitimi) - Pegem Yayıncılık - pp.73-97 - 2023
2 Öztuna Kaplan, A. - Fizik 1 içinde (Fizik Bize Ne Anlatıyor?) - Nobel Yayıncılık - pp.333 - 2023
3 Öztuna Kaplan, A. - Fizik 1 içinde (Fizik 1 Deneyleri) - Nobel Yayıncılık - 2023
4 Öztuna Kaplan, A. - Fen Eğitiminde Disiplinlerarası Yaklaşımlar ve Uygulamaları içinde (Disiplinlerarası Beceriler-Yaşam Becerileri) - Nobel Yayınevi - 2022
5 Öztuna Kaplan, A., Çavuş, R. - Kuramdan Uygulamaya Sosyobilimsel Konular içinde (Epistemolojik İnançlar ve Sosyobilimsel Konular) - Nobel Yayınevi - 2020
6 Öztuna Kaplan, A. - Fen Öğretimi içinde (İlkokul Fen Programının Özellikleri ve Diğer Derslerle İlişkisi) - Nobel Yayınevi - 2020
7 Öztuna Kaplan, A. - İlkokulda Temel Fen Bilimleri içinde (Fiziksel Olaylar Konu Alanına İlişkin Genel Bilgiler, Özellikleri, Günlük Hayattaki Karşılıkları ve Kullanım Alanları) - Nobel Yayınevi - 2020
8 Öztuna Kaplan, A., Laçin Şimşek, C. - Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları içinde (Okul Dışı Öğrenmede Eğitsel Oyunlar) - Pegem Yayınevi - 2020
9 Öztuna Kaplan, A. - Fizik 3 Problemlerinin ve Alternatif Soruların Çözümleri içinde (Optik) - Nobel Yayınevi - 2020
10 Öztuna Kaplan, A., Yılmazlar, M. - Fizik 3 Problemleri ve Alternatif Soruların Çözümleri içinde (Fizik 3- Deneyler) - Nobel Yayınevi - 2020
11 Öztuna Kaplan, A. - Fizik 3 içinde (Optik) - Nobel Yayınevi - 2019
12 Öztuna Kaplan, A., Yılmazlar, M. - Fizik 3 içinde (Fizik 3 Deneyler) - Nobel Yayınevi - 2019
13 Öztuna Kaplan, A. - Fen Öğretiminde Kavram Yanılgıları, Tespiti ve Giderilmesi içinde (Kuvvet ve Hareket) - Pegem Yayınevi - 2019
14 Çavuş R., Öztuna Kaplan, A. - Tüm Yönleriyle Fizik Ders Kitapları içinde (Fizik Öğretim Programında Yer Alan Bilim Tarihi Kazanımlarının Ders Kitaplarına Yansıması: Ders Kitaplarında Bilim İnsanları) - Pegem Yayınevi - 2013
15 Gürdal A., Öztuna, A. - Fen - Fizik Öğretimi 1: Açılımlar - Gelişmeler - Yeni Yaklaşımlar içinde (Proje Tabanlı Öğrenme) - Nobel Yayınevi - 2010
3.6-ULUSAL YAYINEVLERİ TARAFINDAN YAYIMLANMIŞ ÖZGÜN KİTAPTA BÖLÜM YAZARLIĞI :
1 Öztuna Kaplan, A. - Bilimsel Araştırma Yöntemleri içinde (Durum Çalışması) - Vize Yayıncılık - 2013
3.8-KİTAP BÖLÜM ÇEVİRİSİ :
1 ÖZTUNA KAPLAN AYSUN - Dünya Eğitimine Yön Verenler II içinde (J. Krishnamurti) - MEB Kültür Yayınları - 2019
2.11 B-BAŞARIYLA TAMAMLANAN TÜBİTAK (4004, 4005) TARAFINDAN DESTEKLENMİŞ PROJELERDE ARAŞTIRMACI OLMAK :
1 Ganime Aydın, Aysun Öztuna Kaplan, Hikmet Sürmeli, Mehpare Saka Melen - DOI : Tamamlandı - 2023
2 Canan Laçin Şimşek, Aysun Öztuna Kaplan, Fatime Balkan Kıyıcı - DOI : Tamamlandı - 2018
2.13 A-BAŞARIYLA TAMAMLANAN YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI TARAFINDAN DESTEKLENMİŞ BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİNDE (YALNIZCA AR-GE NİTELİĞİNDEKİ PROJELER-LİSANSÜSTÜ TEZ PROJELERİ HARİÇ) YÜRÜTÜCÜ OLMAK :
1 Aysun ÖZTUNA, Esat ÇETİN, Mustafa YILMAZLAR, İsmail ÖNDER, Şenol BEŞOLUK, Zeynep DEMİRTAŞ - Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Mesleki Yeterliliklerinin Belirlenmesi: Sakarya İli Örneği - Vol. 14500 - DOI : Tamamlandı - 2012-06-14-004 - 2012
9.6-SSCI, SCI-EXP, AHCI, SCOPUS, ESCI DIŞINDAKİ ALAN ENDEKSLERİNDEKİ DERGİLERDE BAŞ EDİTÖRLÜK DIŞINDAKİ DİĞER EDİTÖRLÜKLER :
1 Sakarya University Journal of Education (SUJE)-İstatistik Editörlüğü - 2023
2 Sakarya University Journal of Education (SUJE)-Alan Editörlüğü - 2019
3 Sakarya University Journal of Education (SUJE)-Alan Editörlüğü - 2018
4 Sakarya University Journal of Education (SUJE)-Alan Editörlüğü - 2017
5 Sakarya University Journal of Education (SUJE)-Alan Editörlüğü - 2016
6 Sakarya University Journal of Education (SUJE)-Alan Editörlüğü - 2015
7 Sakarya University Journal of Education (SUJE)-Alan Editörlüğü - 2014
8 Sakarya University Journal of Education (SUJE)-Alan Editörlüğü - 2013
9 Sakarya University Journal of Education (SUJE)-Alan Editörlüğü - 2012
10 Sakarya University Journal of Education (SUJE)-Alan editörlüğü - 2011
9.7-ALANINDA ULUSLARARASI YAYIMLANAN KİTAP EDİTÖRLÜĞÜ :
1 Fizik 1 - 2023
2 Fen Öğretimi - 2020
3 İlkokulda Temel Fen Bilimleri - 2019
9.10-SSCI, SCI-EXP, AHCI, SCOPUS KAPSAMINDAKİ DERGİLERDE HAKEMLİK :
1 Educational Sciences: Theory and Practice - 2016
2 Educational Sciences: Theory and Practice - 2016
9.11-ESCI KAPSAMINDAKİ DERGİLERDE HAKEMLİK :
1 Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi - 2020
9.12-ULUSLARARASI ALAN ENDEKSLERİNDEKİ DERGİLERDE HAKEMLİK :
1 Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi- H.W. Wilson - 2023
2 Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi- H.W. Wilson - 2021
3 Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi- H.W. Wilson - 2021
4 Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi- H.W. Wilson - 2021
5 Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi- H.W. Wilson - 2020
6 Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi- H.W. Wilson - 2020
7 Asya Öğretim Dergisi- H.W. Wilson - 2019
8 Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi- H.W. Wilson - 2018
9 Sakarya University Journal of Education (SUJE) - 2018
10 Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi- H.W. Wilson - 2017
11 Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi (HAYEF)- H.W. Wilson - 2017
12 Journal of Turkish Science Education (TUSED)-ERIC - 2016
13 International Online Journal of Eucational Sciences (IOJES)- H.W. Wilson - 2016
14 International Online Journal of Eucational Sciences (IOJES)- H.W. Wilson - 2016
15 Sakarya University Journal of Education (SUJE) - 2016
16 Sakarya University Journal of Education (SUJE) - 2016
17 Sakarya University Journal of Education (SUJE) - 2015
18 Sakarya University Journal of Education (SUJE) - 2014
19 International Online Journal of Eucational Sciences (IOJES)- H.W. Wilson - 2014
20 International Online Journal of Eucational Sciences (IOJES)- H.W. Wilson - 2014
21 Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi- H.W. Wilson - 2014
22 Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi- H.W. Wilson - 2013
23 Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi- H.W. Wilson - 2012
24 International Online Journal of Eucational Sciences (IOJES)- H.W. Wilson - 2011
25 Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi- H.W. Wilson - 2011
26 International Online Journal of Eucational Sciences (IOJES)- H.W. Wilson - 2010
27 International Online Journal of Eucational Sciences (IOJES)- H.W. Wilson - 2010
28 International Online Journal of Eucational Sciences (IOJES)- H.W. Wilson - 2010
29 International Online Journal of Eucational Sciences (IOJES)- H.W. Wilson - 2010
9.13-DİĞER ULUSAL VEYA ULUSLARARASI DERGİLERDE EDİTÖRLÜK VE HAKEMLİK :
1 Journal of Multidiscinliplinary Studies in Education - 2023
2 Journal of Multidiscinliplinary Studies in Education - 2023
3 Kocaeli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi- TR Dizin - 2023
4 Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Dergisi Eğitim Bilimleri Dergisi-TR Dizin - 2023
5 Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi - 2023
6 OPUS Toplum Araştırmaları Dergisi - 2022
7 Journal of Sustainable Education Studies (JSES)- Diğer uluslararası indeksler - 2022
8 Journal of Sustainable Education Studies (JSES)- Diğer uluslararası indeksler - 2022
9 Journal of Sustainable Education Studies (JSES)- Diğer uluslararası indeksler - 2022
10 Journal of Sustainable Education Studies (JSES)- Diğer uluslararası indeksler - 2022
11 Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi-TR Dizin - 2021
12 Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi - 2021
13 Turkish Studies-Educational Sciences - 2021
14 Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi - 2021
15 Araştırma ve Deneyim Dergisi- Diğer uluslararası indeksler - 2020
16 Anadolu Öğretmen Dergisi- Diğer uluslararası indeksler - 2019
17 Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi - 2019
18 İlköğretim Online- Diğer uluslararası indeksler - 2019
19 Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi (ENAD)- TR Dizin - 2018
20 İlköğretim Online- Diğer uluslararası indeksler - 2018
21 İlköğretim Online- Diğer uluslararası indeksler - 2017
22 International Journal of Human Sciences- Diğer uluslararası indeksler - 2017
23 International Journal of Human Sciences- Diğer uluslararası indeksler - 2017
24 Journal of Theory and Practice in Education- Diğer uluslararası indeksler - 2017
25 Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi- TR Dizin - 2017
26 İlköğretim Online- Diğer uluslararası indeksler - 2017
27 Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED)-TR Dizin - 2017
28 Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED)-TR Dizin - 2017
29 International Journal of Human Sciences- Diğer uluslararası indeksler - 2016
30 International Journal of Human Sciences- Diğer uluslararası indeksler - 2016
31 İlköğretim Online- Diğer uluslararası indeksler - 2016
32 Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED)-TR Dizin - 2015
33 Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED)-TR Dizin - 2013
34 Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED)-TR Dizin - 2012
35 Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED)-TR Dizin - 2012
36 Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED)-TR Dizin - 2011
37 Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi- TR Dizin - 2009
12.1-YÖNETİMİNDE TAMAMLANAN HER DOKTORA/SANATTA YETERLİLİK TEZİ İÇİN :
1 STEM Yaklaşımına dayalı proje geliştirme süreci: Bir karma yöntemler eylem araştırması - Ragıp Çavuş - Sakarya Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Matematik ve Fen Bilimleri Anabilim Dalı - 2022
2 Okul öncesi dönem için fen eğitim tasarımının geliştirilmesi ve uygulanmasına yönelik bir araştırma - Emel Yağmur Kolcu - Sakarya Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Matematik ve Fen Bilimleri Anabilim Dalı - 2022
12.2-YÖNETİMİNDE TAMAMLANAN HER YÜKSEK LİSANS TEZİ İÇİN :
1 Fen bilimleri dersi astronomi konuları ile ilişkilendirilmiş bir etwinning projesi örneği: Astrolabe - Burcu Şık - Sakarya Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Matematik ve Fen Bilimleri Anabilim Dalı - 2022
2 Madde ve Özellikleri konusunda uygulanan bilimin doğası etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin bilimin doğası algılarına etkisinin incelenmesi - Muhammed Emin Keklik - Sakarya Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Matematik ve Fen Bilimleri Anabilim Dalı - 2019
3 Çevreye yönelik farkındalık geliştirmede fabl kullanımına örnek bir eylem araştırması - Hasan Esen - Sakarya Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Matematik ve Fen Bilimleri Anabilim Dalı - 2019
4 Argümantasyon etkinliklerinin bilimin doğası algısı üzerine etkisine yönelik bir eylem araştırması: 5. sınıf elektrik devre elemanları - Hande Kıvılcım - Sakarya Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Matematik ve Fen Bilimleri Anabilim Dalı - 2019
5 Farklı Epistemolojik İnanışlara Sahip 8. Sınıf Öğrencilerinin Sosyobilimsel Konulara Bakış Açıları - Ragıp Çavuş - Sakarya Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - İlköğretim - 2013
6 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre İlişkilendirmelerini Geliştirmeye Yönelik Bir Eylem Araştırması: Çevremi Eğitiyorum. - Sinem Toraman - ISSN : Ünsal Umdu Topsakal - Sakarya Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - İlköğretim - 2013
7 FEN ÖĞRETİMİNDE YARATICI DÜŞÜNME TEKNİKLERİNDEN SİNEKTİK KULLANIMINA YÖNELİK BİR EYLEM ARAŞTIRMASI - SERHAT ERCAN - SAKARYA ÜNİVERSİTESİ - FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ - İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ - 2010
8 FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENLERİNİN VE 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SEVİYE BELİRLEME SINAVINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ - YUSUF İSLAM GÜNEŞ - SAKARYA ÜNİVERSİTESİ - FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ - İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ - 2010
9 6. SINIF "MADDENİN TANECİKLİ YAPISI" ÜNİTESİNDEKİ KAVRAMLARIN ÖĞRETİMİNDE ÖĞRENCİ ÜRÜNÜ KARİKATÜRLERİN KULLANIMI - NİLDA EROĞLU - SAKARYA ÜNİVERSİTESİ - FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ - İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ - 2010
12.3-KURUM DIŞI DOKTORA/UZMANLIK/YÜKSEK LİSANS SINAVLARINDA JÜRİ ÜYELİĞ :
1 ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN UZAY ARAŞTIRMALARI HAKKINDA GÖRÜŞLERİNİN VE ARGÜMANTASYON DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ - Seda Söğüt - Düzce Üniversitesi - Lisansüstü Eğitim Enstitüsü - Matematik ve Fen Bilimleri Anabilim Dalı - 2024
2 Fen bilgisi öğretmen adaylarının kaynaştırma öğrencilerine yaklaşımlarında senaryo temelli öğretimin katkısı - Zübeyde Burçin Gürbey - Marmara Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Matematik ve Fen Bilimleri Anabilim Dalı - 2021
13.1-LİSANSÜSTÜ DÜZEYDE DERS VERMEK. (SON 3 YILDA HER DERS İÇİN, HER YIL İÇİN EN FAZLA 5 DERS) :
1 Fen Eğitiminde Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemleri - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Yüksek Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2013
2 Bilim Felsefesi ve Eğitime Yansımaları - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Yüksek Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2013
3 BİLİM FELSEFESİ VE EĞİTİME YANSIMALARI - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Yüksek Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2013
4 FEN EĞİTİMİNDE DÜŞÜNME BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMES - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Yüksek Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2013
5 EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA NİTEL YAKLAŞIMLAR VE VERİ - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Yüksek Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2013
6 FEN EĞİTİMİNDE NİTEL VE NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Yüksek Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2013
7 EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA NİTEL YAKLAŞIMLAR VE VERİ - 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı Yüksek Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2012
8 FEN EĞİTİMİNDE DÜŞÜNME BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMES - 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı Yüksek Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2012
9 FEN EĞİTİMİNDE NİTEL VE NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ - 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı Yüksek Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2012
10 İLKÖĞRETİMDE FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ - 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı Yüksek Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2012
11 BİLİM FELSEFESİ VE EĞİTİME YANSIMALARI - 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı Yüksek Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2012
12 UZMANLIK ALAN DERSİ-Y.LİSANS - 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı Yüksek Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2012
13 UZMANLIK ALAN DERSİ - 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı Yüksek Lisans Dersleri - pp.4 - ISSN : 1 - 2012
14 FEN EĞİTİMİNDE NİTEL VE NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ - 2011-2012 Eğitim Öğretim Yılı Yüksek Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2011
15 İLKÖĞRETİMDE FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ - 2011-2012 Eğitim Öğretim Yılı Yüksek Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2011
16 UZMANLIK ALAN DERSİ-Y.LİSANS - 2011-2012 Eğitim Öğretim Yılı Yüksek Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2011
17 UZMANLIK ALAN DERSİ-Y.LİSANS - 2011-2012 Eğitim Öğretim Yılı Yüksek Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2011
18 UZMANLIK ALAN DERSİ-Y.LİSANS - 2010-2011 Eğitim Öğretim Yılı Yüksek Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2010
19 UZMANLIK ALAN DERSİ-Y.LİSANS - 2010-2011 Eğitim Öğretim Yılı Yüksek Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2010
20 UZMANLIK ALAN DERSİ-Y.LİSANS - 2010-2011 Eğitim Öğretim Yılı Yüksek Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2010
21 UZMANLIK ALAN DERSİ-Y.LİSANS - 2010-2011 Eğitim Öğretim Yılı Yüksek Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2010
22 FEN EĞİTİMİNDE NİTEL VE NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ - 2010-2011 Eğitim Öğretim Yılı Yüksek Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2010
23 FEN EĞİTİMİNDE NİTEL VE NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ - 2010-2011 Eğitim Öğretim Yılı Yüksek Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2010
13.2-LİSANS DÜZEYİNDE DERS VERMEK. (SON 3 YILDA HER DERS İÇİN, HER YIL İÇİN EN FAZLA 5 DERS) :
1 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2013
2 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 2 - 2013
3 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2013
4 BİLİMİN DOĞASI VE BİLİM TARİHİ - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2013
5 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 2 - 2013
6 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2013
7 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2013
8 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2013
9 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 2 - 2013
10 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2013
11 OKUL DENEYİMİ - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.1 - ISSN : 2 - 2013
12 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2013
13 BİLİMİN DOĞASI VE BİLİM TARİHİ - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 2 - 2013
14 OKUL DENEYİMİ - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.1 - ISSN : 1 - 2013
15 OKUL DENEYİMİ - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.1 - ISSN : 2 - 2013
16 OKUL DENEYİMİ - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.1 - ISSN : 1 - 2013
17 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2013
18 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 2 - 2013
19 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 2 - 2013
20 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 2 - 2013
21 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2013
22 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 2 - 2013
23 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2013
24 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 2 - 2013
25 Özel Öğretim Yöntemleri I - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2013
26 Özel Öğretim Yöntemleri I - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 2 - 2013
27 Öğretmenlik Uygulaması I - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2013
28 Okul Deneyimi - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.1 - ISSN : 1 - 2013
29 Okul Deneyimi - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.1 - ISSN : 2 - 2013
30 Öğretmenlik Uygulaması I - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 2 - 2013
31 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II - 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 2 - 2012
32 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI - 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 2 - 2012
33 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II - 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2012
34 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI - 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2012
35 BİLİMİN DOĞASI VE BİLİM TARİHİ - 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2012
36 MODERN FİZİĞE GİRİŞ - 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 2 - 2012
37 MODERN FİZİĞE GİRİŞ - 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2012
38 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II - 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 2 - 2012
39 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II - 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2012
40 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II - 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 2 - 2012
41 BİLİMİN DOĞASI VE BİLİM TARİHİ - 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 2 - 2012
42 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II - 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2012
43 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II - 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2012
44 GENEL FİZİK - 2011-2012 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2011
45 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI - 2011-2012 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2011
46 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI - 2011-2012 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2011
47 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI - 2011-2012 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 2 - 2011
48 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI - 2011-2012 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 2 - 2011
49 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II - 2010-2011 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 2 - 2010
50 GENEL FİZİK LABORATUARI III - 2010-2011 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.0 - ISSN : 2 - 2010
51 FİZİK I - 2010-2011 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.4 - ISSN : 2 - 2010
52 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II - 2010-2011 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2010
53 OKUL DENEYİMİ - 2010-2011 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.1 - ISSN : 1 - 2010
54 GENEL FİZİK LABORATUARI III - 2010-2011 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.0 - ISSN : 1 - 2010
14.4-ULUSLARARASI SPORDA HAKEMLİK, ANTRENÖRLÜK, İDARECİLİK, MENTOR, KONDİSYONER, FİZYOTERAPİST, SPOR HEKİMİ VB. GÖREV YAPMAK :
1 Aysun Öztuna - Milli Eğitim Bakanlığı, Hizmet İçi Eğitimi Dairesi Başkanlığı, Sınıf İçi Öğrenme Sürecini Geliştirme Kursu, 98 nolu hizmet içi eğitim görevlisi, Esenköy-YALOVA, 2009 (05/04/2009 - 10/04/2009). - 2009
2 Öztuna A. - Fen/Fizik Derslerinde Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları. İlköğretimde Fen/Fizik Eğitimi Sempozyumu ve İşlik Çalışması. Edirne, Tekirdağ. - 2005
3 Gürdal A., Öztuna A. - Fen Öğretiminde Metot ve Teknikler. İlköğretimde Fen/Fizik Eğitimi Sempozyumu ve İşlik Çalışması. Tekirdağ. - 2002
4 Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, Fakülte-Okul İşbirliği Semineri, Organizasyon ve Faaliyet Görevlisi - 22-23.02.2001 - 2001
5 Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü ve Sakarya İl Milli Eğitim Müdürlüğü, I. Sakarya’da Eğitim Araştırmaları Çalıştayı, 27 Haziran 2011. - 0
6 Özel Edirne Fen Lisesi, “Fen/Fizik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar” Seminer ve Çalıştayı, Basit Araç-Gereçler ile Fen Deneyleri, Eğitici, 23-24.06.2005 - 0
7 TED İstanbul Koleji Vakfı Özel Öğretim Kurumları, 1. Bilim Şenliği ve Proje Yarışması, Jüri Üyeliği, 12.04.2003 - 0
8 Özel İstanbul Çevre Okulları, “Geleneksel Bilim, Kültür ve Sanat Şenliği” kapsamında gerçekleştirilen proje yarışması, Jüri Üyeliği, 16.03.2003 - 0
9 İstanbul Eminönü İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Fen Bilimlerinde Çağdaş Yaklaşımlar (Öğretim Metot ve Teknikleri: Kavram Haritaları, Beyin Fırtınası), Eğitici, 20.06.2002 - 0
10 Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, İlköğretim Fen Bilgisi Deney Yaparak Öğrenme Semineri, Eğitici, 11-13. Şubat.2002 - 0
17.5-ANABİLİM DALI BAŞKANLIĞI :
1 2016
BİLDİRİLER
Geçmişin Hazinesi Arkeoloji Müzelerinde Fen Eğitimi -II Arkeoloji Temalı Fen Ders Tasarımı- Troya Müzesi Uygulaması
Geçmişin Hazinesi Arkeoloji Müzelerinde Fen Eğitimi-I
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sağlıkla İlgili Sosyobilimsel Konulara Yönelik İnformal Muhakemeleri ve Kararlarını Etkileyen Faktörler: Grip ve Covid-19 Aşıları
Küresel Salgın Sürecinde Fen Okuryazarlığı Göstergeleri: Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Gözünde COVID-19 Pandemisi
Fen Bilgisi Öğretmen Adayları ile Müzelerde Fen Eğitimi: Müzelerde Bilimin Gücünü Keşfediyoruz
S-T-E-M: STEM’in Anlaşılmasına Engel Bu Kodlama Olabilir mi?
Arkeoparkların Fen Eğitimi Açısından İncelenmesi: Ulusal ve Uluslararası Uygulama Örnekleri
Topraktan Sofraya STEAM
Uygulamalı Bilim Etkinliklerinin Öğrencilerin STEM Tutumlarını, Mühendislik Algılarını ve Bilgi Düzeylerini Geliştirmedeki Yeri
Okul Öncesi Fen Eğitiminde Kullanılan Destekleyici Programlardan Örnekler
Yaşam Becerileri ile Desteklenmiş Fen Bilimleri Dersi Plan Örneği: İnsan ve Çevre İlişkisi.
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Bilim Merkezinde Rehberli Gezi Deneyimleri, Aksaray, 7-10 Temmuz 2021.
Fen bilimleri dersi bağlamında tasarlanan bir etwinning projesi örneği: Get Ready and Go Green
Okullarda fen, mühendislik ve girişimcilik uygulamalarının işleyişine yönelik göstergeler: Öğrenci değerlendirmeleri
SCAMPER Tekniği ile 5. Sınıf Öğrencilerinin Ortaya Koyduğu Yaratıcı Fikirler: Işığın Yayılması
Bilim Merkezinde Oyun Oynuyorum: Öğretmen Adaylarının Deneyimleri
Bilim fuarlarının öğrencilerin fen konularına yönelik ilgileri ile mühendis ve bilim insanı algılarını geliştirmedeki yeri
FETEMM’e Dayalı Proje Ödevlerinin Öğrencilerin FETEMM’e Yönelik Tutumları ile Mesleklere İlgilerine Etkisi.
Ortaokul öğrencilerinin bilimsel alan gezilerine yönelik tutumları: Bilim merkezi gezisi örneği., Nevşehir, 1-3 Kasım 2019.
Öğrencilikte yapılan gezilerle ilgili neler hatırlanıyor?
Bilim Ve Sanat Merkezi Öğrencilerinin Okul ÖğretmenlerininBilsemdeki Eğitimle İlgili Algıları: Uygulamalı Bir Çalışma
BİLİM MERKEZİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN TÜBİTAK 4005 PROJESİNİN OKUL DIŞI ÇEVRELERE EĞİTİM AMAÇLI GEZİ DÜZENLEYEBİLME ÖZ-YETERLİK İNANCINA ETKİSİ
5. SINIF ÖĞRENCİLERİYLE YÜZME-BATMA ÜZERİNE BİR TGA (TAHMİN-GÖZLEM-AÇIKLAMA)ÇALIŞMASI
KAVRAM YANILGILARININ GİDERİLMESİNDE ARGÜMANTASYON KULLANIMINA YÖNELİK BİR EYLEM ARAŞTIRMASI
6. Sınıf Öğrencilerinin Çizimlerinde Bitkilerin Büyüme ve GelişmesineEtki Eden Faktörler
Fen Bilimleri Öğretim Programında Değerler
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN BİLİMLERİ ALANI VE ÖĞRETİMİNEİLİŞKİN ÖZ YETERLİLİK ALGILARI
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Canlı Deneyleriyle İlgili Etik AlgılarınaYönelik Fenomenolojik Bir Araştırma
444 Sisteminden Sonra 5. SınıfÖğrencilerinin Fen BilimleriDersindeki Durumları İle İlgiliÖğretmen Deneyimleri
Fen öğretiminde KavramYanılgılarının Giderilmesine YönelikBir Eylem Araştırması: NeredeYanılmışım?
Öğrencilerin EBA'daki Fen Bilimleri Öğretim Materyallerine İlişkin Motivasyonlarının Belirlenmesi
5. Sınıf Fen Bilimleri Dersi İnsan ve Çevre İlişkisi Konusunun Öğretimine Yönelik Etkinlik Önerileri
MOTHERS EVALUATE AN ACTIVITY AIMED AT ENDEARING SCIENCE IN THE OUT OF SCHOOLLEARNING ENVIRONMENT SCIENCE WITH MY MOTHER
ETHICAL DISCUSSIONS IN SCIENCE THROUGH SOCIO SCIENTIFIC ISSUES
An Explanatory Study of Pre service Science Teachers Knowledge Levels in Astronomy
Farklı Epistemolojik İnanışlara Sahip 8 Sınıf Öğrencilerinin Sosyo Bilimsel Konulara Bakış Açıları İnsan ve Çevre Etkileşimi Örneği
Altı Şapkalı Düşünme Tekniğine Örnek Bir Uygulama Organ Bağışı
Contributions of Action Research in 6th and 7th Grade Students Associations of STSE
Farklı Epistemolojik İnanışlara Sahip 8 Sınıf Öğrencilerinin Genetik Temalı Sosyo Bilimsel Konulara Bakış Açıları
8 Sınıf Öğrencilerinin Bilimin Doğası Algılarını Yordamada Fen Başarısı Fene Yönelik Tutum ve Motivasyonun Yeri
Fen Öğrenmede ve Öğretmede Bilimin Doğasını Anlamanın Önemi Üzerine Öğretmen Adaylarının Tartışmaları ve Etkinlik Önerileri
2013 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Fen Teknoloji Toplum Çevre Bağlamında Analizi
Farklı Fakültelerden Üniversite Öğrencileri Gözünden Bilimin Doğasına Bakış ve Gelişimi Üzerine Bir Araştırma
Beşinci Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitaplarında Sosyo Bilimsel Konulara Yer Verilme Durumu
Öğretmen Adaylarının Gözüyle Öğretmenlik ve Eğitim
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Ortaokul 5 Sınıf Bilim Uygulamaları Dersine Yönelik Görüşleri
Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Çıkarımda Bulunma Becerileri
Ortaokul 8 Sınıf Öğrencilerinin Epistemolojik inanışlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
Fen ve Teknoloji Dersi Kitap Setlerinde Yer Alan Ölçme ve Değerlendirme Etkinliklerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
İnformal Öğrenme Ortamlarının Çevre Okuryazarlığı Kazandırmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri Kocaeli Bilgievleri Örneği
Fen ve Teknoloji Öğretiminde Oyun Etkinlikleri ve Günlük Hayattaki Oyunların Derse Uyarlanması
Oluşturmacı Yaklaşımda Kullanılan Yöntem Teknikler
Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının Öğrencilerin Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutumlarına ve Motivasyonlarına Etkisi Kocaeli Bilim ve Teknoloji Kulübü Örneği
6 Sınıf Maddenin Tanecikli Yapısı Ünitesindeki Kavramların Öğretiminde Öğrenci Ürünü Karikatürlerin Kullanımı
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Genel Fizik III Laboratuvari Dersinde Bilimsel Süreç Becerilerinden Temel Süreç Becerilerini Kullanma Düzeylerinin İncelenmesi
Öğretmen Adaylarının Tanılayıcı Dallanmış Ağaç Tekniğine İlişkin Yeterlik Algıları ve Yeterlilik Düzeylerinin Belirlenmesi
Öğretmen Adaylarının Tanılayıcı Dallanmış Ağaç Tekniğine İlişkin Yeterlik Algıları ve Yeterlilik Düzeylerinin Belirlenmesi
Fen ve Teknoloji Dersinde Öğrencilerin Tutum ve Değer Geliştirmelerine Yönelik Bir Araştırma Bilim ile İlgili Meslek ve Hobilere Yönlendirme Örneği
An example science education activity in multicultural environment
Çevre sorunları konusunda öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal farkındalıklarına yönelik niteliksel bir araştırma. , Edirne, Türkiye, 1-3 Ekim 2009.
E Deney Föyünün ve Basılı Deney Föyünün Öğrencilerin Fen ve Teknoloji Laboratuvarı Dersine Yönelik Deney Başarısı Tutum ve Başarı Beklentisi Üzerindeki Etkisi
Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Laboratuvarı Dersinde Deney Planlama Becerileri Üzerine Bir Araştırma
Eylemsizlik ve Sürtünme Kuvveti ile İlgili Kavram Yanılgıları ve Bu Yanılgıların Giderilmesine Yönelik Öneriler
Aktif Öğrenme Sürecinde Öğrenci Merkezli Değerlendirme Rubric
Fen Bilgisi ve Matematik Öğretmenlerinin Öz Yeterlilik Duygusunun Belirlenmesi
Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı nda Yapılan Yüksek Lisans Tezlerinin Yazım Formatı ve İçerik Açısından İncelenmesi
Kavram Haritalarının Kullanımına Alternatif Bir Model Önerisi
A Possible Solution for the Crowded Class Nightmare
Using Science Writing Heuristic to Examine Elemantary Students Scientific Thinking
Çocukların Yaratıcı Fikir Geliştirmelerinde Beyin Fırtınasının Etkisi
İlköğretim İkinci Kademe Fen Bilgisi Dersinde Sinir Hücresinin Model Yoluyla Öğretiminin Başarıya Etkisi
İlköğretim Bölümü Öğrencilerinin Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri
MAKALELER
What Remains in Students from an Etwinning Project: The Case of Şebit Project
Yaşam Becerilerinin Fen Bilimleri Dersine Entegrasyonu: İnsan ve Çevre İlişkisi Örneği
A study on improving the awareness of science teachers about out-of-school learning
Educational Games in Science Center: Experiences of Pre-Service Science Teachers
The Effect of a Project on Teachers' Self-Efficacy Beliefs in Organizing Trips to Out-of-School Environments
Görünür Düşünme Yaklaşımı ve Fen Öğretimine Entegrasyonu
Self-efficacy perceptions of the preschool teachers on the field of science and science education
Science Teachers’ Opinions about 5th grade students and their science teaching experiences after 444 System
5. SINIF ÖĞRENCİLERİYLE YÜZME-BATMA ÜZERİNE BİR TAHMİN-GÖZLEM-AÇIKLAMA ÇALIŞMASI
Fen Bilgisi Öğretmenliği 3. Sınıf Öğrencilerinin Basınç-Kaynama Noktası İlişkisine Yönelik Düşünceleri: Bir TGA Uygulaması
6. Sınıf Öğrencilerinin Çizimlerinde Bitkilerin Büyüme ve Gelişmesine Etki Eden Faktörler
Epistemological Beliefs With Different Of 8th Grade Students Perspectives On Genetic Themed Socio scientific Issues
Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Çıkarımda Bulunma Durumlarını Tespite Yönelik Bir Araştırma
Fen Okuryazarlığı ve Ülkemizdeki Durum
Research on the Pseudo Scientific Beliefs of Pre service Science Teachers A Sample From Astronomy Astrology
Determination of Pre Service Science Teachers Self Efficacy Perceptions and Efficacy Levels about the Diagnostic Branched Tree Technique
Fizik Bölümü 4 Sınıf Öğrencilerinin Mekanik Odaklı Bilgi Düzeyleri ve Kavram Yanılgılarının İncelenmesi
Students cognitive awareness about the reasons of environmental problems
Çocuk Karikatürlerinde Maddenin Tanecikli Yapısı
İnformal Öğrenme Ortamlarının Çevre Bilinci Kazandırmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri Kocaeli Bilgievleri Örneği
Proje Tabanlı Öğretim Uygulamalarında Karşılaşılan Güçlükler ve Çözüm Önerilerine Yönelik Bir Eylem Araştırması
Öğretmenlerin Problem Çözme Yeterlik Algıları ve Yeni Yaklaşımları Uygulamada Yaşadıkları Problemler
Yaratıcı düşünme tekniklerinden sinektik uygulamasına örnek bir araştırma çocuğun gözünde yaratıcılık
A sample science education activity in multicultural environment
Which attitudes preservice teachers have towards environmental ethics
Prospective elemantary science teachers epistemological beliefs
İlköğretim 5 Sınıf Öğrencilerinin Teknolojik Değişimin Etkileri Üzerine Eleştirel Düşünceleri Disiplinlerarası Bir Yaklaşım
Çocukların Yaratıcı Fikir Geliştirmelerinde Beyin Fırtınasının Etkisi
Fen Bilgisi Eğitimi Lisansüstü Tezlerinin İncelenmesi
Bireylerin Teknoloji Kullanımı Problem Çözme Yetenekleri ile İlişkili Midir
EDİTÖRLÜK VE HAKEMLİK
Fizik 1
Fen Öğretimi
İlkokulda Temel Fen Bilimleri
SUJE
SUJE
SUJE
Sakarya University Journal of Education
Sakarya University Journal of Education
IOJES International Online Journal of Educational Sciences
Predict Observe Explain Tasks in Chemistry Laboratory Pre Service Elementary Teachers Understanding andAttitudes
KİTAPLAR
İlk ve Orta Öğretimde Değerler Eğitimi Uygulamaları (s.73-97) içinde. Nobel Yayıncılık.
Fizik 1
Fizik 1
Fen Eğitiminde Disiplinlerarası Yaklaşımlar ve Uygulamaları
Fizik 3
Fizik 3 Problemlerinin ve Alternatif Soruların Çözümleri
Kuramdan Uygulamaya Sosyobilimsel Konular
Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları
Fen Öğretimi
Dünya Eğitimine Yön Verenler II
Fen öğretiminde kavram yanılgıları tespiti ve giderilmesi
Dünya Eğitimine Yön Verenler II
İlkokulda Temel Fen Bilimleri
Fen Öğretiminde Kavram Yanılgıları, Tespiti ve Giderilmesi
Fizik 3
Fizik 3
Tez Yazım Kılavuzu
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Tüm Yönleriyle Fizik Ders Kitapları
Fen Fizik Öğretimi Açılımlar Gelişmeler Yeni Yaklaşımlar I
ARAŞTIRMA PROJELERİ
Müzelerde Bilimin Gücünü Keşfediyoruz
Topraktan Sofraya STEAM
Topraktan Sofraya STEAM
Fen Bilimleri Öğretmen Adayları Bilim Merkezini keşfediyor II
Fen Bilimleri Öğretmen Adayları Bilim Merkezini Keşfediyor III
Fen Bilimleri Öğretmen Adayları Bilim Merkezini Keşfediyor
Mühendis Olmaya Adım Adım
Fen Bilimleri Öğretmenleri Bilim Merkezinde
Fen Bilimleri Öğretmenleri Bilim Merkezinde
Beyin Farkındalıgı Haftası Etkinligi
Beyin Farkındalığı Haftası Etkinliği
Değerler Eğitimi Mentoru Yetiştirme Bağlamında Sakarya Hareketi
Değerler Eğitimi Mentoru Yetiştirme Bağlamında Sakarya Hareketi
Federation of European Neuroscience Societies FENS Beyin Farkındalığı Haftası Etkinliği
INTIMETST Integrative Teaching in Multicultural Environment for Teacher Students
Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Mesleki Yeterliklerinin Belirlenmesi Sakarya İli Örneği
4004 DOĞA EĞİTİMİ ve BİLİM OKULLARI PROJESİ Proje No 213B638